Moderaterna!

Det var ett mycket intressant inslag i Aktuellt ikväll om moderaternas nya förslag angående invandrarpolitiken. De vill bland annat att nyanlända immigranter ska bosätta sig i vissa kommuner en viss period och om de flyttar därifrån blir de av med de sociala bidragen. Detta för att minska de segregerade områdena och kommuner med en hög andel utlandsfödda, samt sprida arbetskraft till oattraktiva kommuner som behöver det, istället för att människorna ska gå arbetslösa i en annan kommun.
Anhöriga till invandrare ska inte få komma förrän personen i fråga har bostad och fast inkomst, så att han/hon kan försörja sina anhöriga. De intervjuade lite från socialdemokraterna, som sa att de inte tyckte att man behövde en inkomst för att ta hit anhöriga och som praktiskt taget vill ha det som idag (?). Motbevisa mig gärna! Men det tror jag inte ni gör, för ingen av mina läsare verkar vara intresserade av Sveriges politik. Men jag skriver om det ändå för att kanske göra er intresserade. Hade blivit överförtjust om någon kom med en politisk upplysning :D
Sedan vill de även ändra sfi-konceptet till "startsvenska", där man ska få en undervisning anpassad till integration och arbetsliv, samt inriktat på sin erfarenhet och utbildning, precis som jag föreslog i mitt inlägg om invandrarpolitiken! Reinfeldt sa också att "idag möts nyanlända av en person som berättar hur de ska få bidrag istället för hur de ska få jobb" - och det vill han ändra på genom kunskaps- och utbildningsvalidering och som sagt, den nya startsvenskan.

Brilliant enligt mig, moderaterna får min röst om det fortsätter så här!





Kommentarer
Postat av: dille

det verkade vara en väldigt bra idé, att lära sig hur man ska jobba än att lära sig få bidrag, det ser ut som att gå mot en bättre väg, så du menar att de flesta i rosengård kommer inte få bo kvar eller vad menade du med de att man måste flytta ? förstod inte det riktigt

2008-11-05 @ 05:36:07
Postat av: Sara

jag håller med. Jag tycker att alla ska kunna lära sig svenska språket, bo bland de svenska medborgarna. Då hade all utanförskap försvunnit och rasismen som bara ökar också försvunnit :D Jag tycker om dina inlägg med politik :)

2008-11-05 @ 17:50:12
URL: http://lifeofsassi.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0