Rödeby

image3


Jag tycker faktiskt att det var rätt att pappan blev frikänd. Mina åsikter kan nog ses som hårda, men jag tycker att dessa pojkar gjorde fel. Det är fel att mobba en annan människa, att kränka och behandla en annan människa illa, att förfölja en annan människa.

Jag förstår denna pappans handlingar och jag tycker att domaren Pia Johansson gjorde alldeles rätt i sin dom. Såhär säger de rättspsykriatiska undersökningarna :

"Nedsättningen av 50-åringens tankemässiga funktioner var så omfattande att han inte bara saknade förmåga att värdera sitt eget handlande, utan han förmådde inte heller ta in och medvetet bearbeta det som skedde runt honom"

Mamman till den mördade säger "det känns som att min sons liv inte är värt så mycket"..

Var inte denne pappans son liv värt något då, eftersom hon inte reagerade över hennes sons handlingar tidigare? Folk i byn har sagt förut att det var ganska känt i byn vad dessa pojkar utsatte familjen för. Jag är krass, men jag säger att om man inte kan uppfostra sina barn till att visa kärlek för medmänskligheten och allas lika värde, då kan sådanahär saker hända och pappan gjorde bara precis som många andra hade gjort - skyddade sina barn och slog handen i bordet. NU ÄR DET NOG!

Kommentera gärna mina inlägg.

Kommentarer
Postat av: älskling

hehe....du har inte snackat med mig om detta =S jaja men jag har inte följt den riktigt, men är det så att dom mobbat han, så tycker jag att det va rätt men ändå fel, gjorde inte polisen något åt den saken eller ? va han o familjen tysta helatiden tills något hände? och på vilket sätt mobbade dom han ? puss love, och godmorgon...

2008-05-09 @ 05:21:57


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0