Sluta lev i er lilla värld!

Istället för att berätta vad jag gjort idag tänker jag ge er mina ord. Jag har nämligen något att säga till er alla som läser. ("alla").

Tänk på våran jord, våran gemensamma planet och alla växt- och djurliv vi råder över.
Tänk på era kommande generationer.. Och snälla källsortera! Släng folie och kapsyler i återvinningen för metall. Panta burkar och flaskor. Sortera plastartiklar och släng inte bara allt i brännbart! Speciellt folie, kapsyler, hårdplast från små yoghurt förpackningar glömmer man lätt att sortera! På delikatessyoghurten finns till och med kartong runt om som kan slängas där mjölkkartonger slängs! Vi vill inte ha ett land som ser ut som Neapel med sopor upp över öronen, eller motorvägen med andra ord!
 


Tänk på de utrotningshotade djuren och ät inte fisk som är utrotningshotad! Sluta äta jätteräkor, ni VET ju hur mycket mangroveträsk får lida och om ni inte vet det ; läs på! Det är inte bara någon skog någonstans som försvinner pga jätteräksodlingar, det är hemmet för hundratals djurarter och skyddet för länderna mot både erosion, tsunamis, översvämningar och orkaner. Så ät vanliga räkor, din bortskämda ---!

Kom igen, hur jobbigt är det? Snälla, var lite mer medvetna och tänk inte bara inom er egna LILLA värld, det finns fler i världen än er och jag vill inte att mina barn ska växa upp i en värld där många djurarter är utdöda, det ligger sopor i högar och där isbjörnarna har försvunnit med den smältande isen.

Ta inte bilen i onödan, tänk på vad du äter, källsortera - 3 saker som förändrar hela världen!!!


                                    
   


http://www.wwf.se/fadderportalen/isbjrn/hem/1132396-isbjornsfadder-startsida-isbjorn

Kommentarer
Postat av: Anonym

Inget liv eller ?

2008-06-02 @ 10:11:27
Postat av: Niclas (Bromölla)

Väl skrivet och bra tankar du har. Såna saker jag funderar på lite varje dag faktiskt, speciellt efter att jag var på Sysav och jobbade förra året (förbränningsfabrik) sjukt mkt skit man slänger egentligen. Där låg verkligen allt! Matrester, bildäck, tält, plåttak, isolering med mera.

Har bilder på det men... synen var en annan.

2008-06-02 @ 11:59:44


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0