Hard day!!!

Fyfän vilken dag människor! Det var total kaos på Bistro. Okej, inte kaos.... Meeeen ändå. Vi jobbade röven av oss, stressade som fan, kockarna stressade som fan och flertalet gäster bara klagade över hur lång tid allt tog. Vi hade en fullproppad restaurang, vad väntar de sig? Vi var 4 servitriser.. Jag kom i diskussion med ett gäng som klagade att de hade fått vänta.. och jag kunde inte hålla humöret uppe. Senare ikväll var det också ett stort gäng som satt precis mellan ingångarna i restaurangen.. Och jag hade gäster på havs-sidan som jag var tvungen att ta hand om. Jag öppnade och spärrade upp dörren för att jag skulle bära in disk, varpå de direkt "ASSÅ VÅR MAT BLIR HELT KALL!!".  Förfan. Jag bara kollade irriterat på dem och sa "Ja, men jag måste komma in ellerhur?". Sen kollade de surt vartenda gång jag öppnade dörren. Vad fan ska jag göra? Flyga ut genom fönstret? Trolla? Flyga genom väggen?

Dum-ass!!

Som ni hört har jag haft en stressig och jobbig dag... Råkade också sätta eld på en servett vid ett bord haha. Jag tog ett vattenglas och släckte med :p Kul ändå. Men som vanligt så har man några trevliga gäster som väger upp för de dåliga! Trevliga tonårskillar och pensionärer =D

Ska jobba imorgon med, fram tills 17.00. Sen kan jag inte en minut mer, för sen ska vi ju på överraskningsfest hos Madu =D Fatte-latte fyller år på måndag =D

Well well. Längtar att snacka med honey lite.. han e ute med en kompis.. hoppas han kommer hem snart fan.. jag måste sova snart.
Får väl förbereda mig för gnälliga gäster en dag till!

Pusspuss

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0