Spel!



Vadan denna rubrik? Någon som spelat ett spel med mig? Hehe ja på sätt och vis. Som ni vet var min älskade pojkvän med mig idag, suuuperkul dag! Vi spelade När och fjärran i ca en timme säkert! Kul spel! Man ska flyga runt till olika världsdelar och besvara frågor om olika länder och personer från olika länder, så får man pengar för rätt svar, Finns även bildfrågor och specialkort där man ska gissa huvudstad eller flagga till ett land. Roligt spel, men tar lång tid! Haha.
Sen blev det mys och snacka med familjen, sen UNO! Haha har inte spelat det sen vi var små, men då spelade vi dock inte med varandra. Hmmm.. Min pojkvän tror alltid att jag tar varje chans jag kan för att fuska.. Vet inte varifrån han fått det! Han kanske spelade med fula fiskar när han var liten.

Spel är ju lätt underskattat! Jag har alltid älskat spel. Skulle önskat mig ett i julklapp :)

Såg på dokumentären om Thomas Quick nyss. Hemskt att en oskyldig man kan dömas.. Han påstod sig att ha begått 30 mord, men bevisen var väldigt bristande och polisen ledde honom till vilka grejjer han skulle säga i sina erkännande. Han är en psykiskt sjuk man som erkände mord som han troligen inte begått, för nu säger han ju sanningen, att han inte begått dem och många många inom rättspsykiatrin tror detsamma. Man ska inte kunna dömas bara för att man erkänner ett mord egentligen.. det måste finnas bevis eller bevis på att personen i fråga inte är psykiskt sjuk. Han har erkänt 30 mord. De borde reagerat! Inte bara vilja ha någon dömd, för nu går de riktiga mördarna lösa. Och det hemska var att när han gick till mordplatserna för att berätta hur allt gått till fick han ofta mediciner, som gjorde honom hög (han såg heelt hög ut på videona), alltså narkotikaklassade preparat och hur kan man då tro på det han berättar?

Love / Miss S



Kommentarer
Postat av: Sara

fina är ni tillsammans for sure! :)

2008-12-15 @ 14:55:17


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0