Kasta sko

Tycker ni det var rätt eller fel av den irakiske journalisten att kasta en sko efter Bush?

Jag tycker det var rätt. Bush kanske sa att han ville rädda landet och det blev många irakier glada över.

Men det blev inte som de hoppades på.. Väldigt många oskyldiga människor dog i hans jakt på terrorister. Om han ville rädda Irak genom att döda alla invånare kunde han sagt det...
En krönikör i Metro skrev att reportern hade sagt "det här är för änkorna, de faderlösa och alla de som dödats i Irak."

I detta krig så tyckte jag att båda två var lika stora kålsupare. Oj, afhganer flög in i world trade center och dödade ca. 2500 personer. Så då får USA alltså rätten att hämnas genom att döda runt 100 000 irakier? (enligt vissa källor 600 000 och uppåt). Med dessa siffror går det alltså MINST 40 iraker på varje amerikan. Hur kom ens Irak in i bilden? Jo det var ju ett krig mot terrorismen.. Först sades det att Irak var inblandat i dåden och senare så höll Saddam på med kärnvapen, så det fick man åtgärda. Så det var sååå hemskt att 2000 amerikaner dog, men att irakier eller afghaner sedan dör, det är helt okej. Varför? För att han uppgav ett gott syfte? Att utrota terrorn. Då blir alla medel helt okej... Men vissa påstår att terrorister flög in i USA för att de inte tyckte om deras politik... Är inte det samma syfte då? 

Enligt mig är dessa två lika stora kålsupare. Det är girighet som styr. Girighet efter makt. Den skon som kastades representerar folkets åsikt, en sak ingen kan ta från en människa och jag tyckte han gjorde RÄTT. 

Man kan inte döda våld med våld.. det säger sig självt. Eller skon säger det.


Kommentarer
Postat av: bush vs. shoe

du har så rätt hjärtat, visst jag gillade det bush gjorde att han frigav kurderna ääääääääntligen...och sådant, men sen får man tänka lite...han gjorde inte det för att vara godhjärtad, det blev han lite så på köpet, det va nog mer oljan han vill åt.



men det med att han dödat över 600.000 irakier tror jag fortfarande att det är skitsnack, för att det är enbart de fucking självmordsbombarna som sprängt sig själva vart ända fucking dag i hur många fucking år som helst och tänk att man i tidningen, tv, data allt....kunde se att minst 3-4 bilar sprängts under en dag, och varje bil som srängts har fan slukat en ca 10-100 pers.

så du kan säga vad du vill men bush har inte dödat alla de människor, jag vet inte om man kan säga att islam gjorde det eller irakier, plus de flesta va inte ens irakier, det var folk från olika arabländer som ville få lite Fit*a när dom dog...lite oskulder som dom skulle gotta sig på andras bekostnad.



jag skyller liksom inte bush för det som hände den yezidiska byn (en kurdisk liten by) som dödade över 500 personer, jag skyller verkligen inte på han, är det en sko jag ska kasta, så tror jag du verkligen mycke möjligt vet vart jag hade kastat den och jag hade kastat den om o om o om o om o om igen tills jag verkligen inte hade kännt att jag har någon arm längre.



och visst bush tog sin makt över huvudet och det blev för mycket för honom..det ända han gjorde var i stort sett krig, vilket jag tycker va en dålig utväg, men vissa förstår inte annat än krigets språk och känns meningslöst att ens snacka vett med dom för att dom nickar men får ingen vett i huvet direkt.



sen finns det många idioter som styr usa på ett eller annat sätt, känns som att världen vet om vilka idioter de är men det är dom som ska vara synda bockarna och dom vet själva hur dumma o tröga de är, jag undrar igentligen hur obama kommer att vara seriöst...alla ville ha bush innan, folk grät av lycka, alla hejade och festade och hade sig...

liksom det är samma fucking grej som händer nu...



bara för att han är svart vilket som kanske gör honom lite mer neutral, innebär inte att han också kan vara en prick, alla tror att han kanske ska ställa allt till rätta så blir det verkligen så som folk inte hade tänkt sig, han säger att amerikanska soldaterna ska stanna kvar för att dom kanske har fått en ny information om terrorister och att dom har utökat sin tecknologi eller informations källa för att hur man ska hitta dom, folk börjar tro på det och japp...here we go again..



jaja jag ska inte direkt säg något om honom, han är ung och färsk och vi får se vad han har o komma med, vem vet..han kanske är den som skapar fred i hela världen...aja jag ska ej skriva mer, känns som allt jag snackar om är boooooriing...hehe ha det bra gumman, och vi ses sen...love love love <3 <3 <3

2008-12-23 @ 07:00:23
Postat av: Sara

jag håller med dig sofie.. men dille har rätt när det gäller självmordsbombare, något är ju fel när de spränger sig själva och hundra andra oskyldiga.. sådant måste stoppas! men kanske genom utbildning istället för våld.. jag menar nuförtiden är det mestadels självmordsbombare som står bakom dödsantalet i arabländerna så varför riktar de inte sin ilska till dem också? eller är det sättet finare att döda på? Sen kan man inte skylla allt på bush, visst han är girig men det finns många uppsatta människor som nog trycker på vilka beslut han ska ta.. det var ju inte han ensam som startade krig, några måste ju varit med honom och har han fått skulden.

2008-12-23 @ 12:49:28
URL: http://lifeofsassi.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0